A AP-9 reduce o tráfico nun 28% e a facturación sitúase en 128M€
O 19 de febreiro de 2020, o Tribunal Supremo decretou a nulidade do Real Decreto 803/2017 que regulaba o abono á concesionaria dos percorridos libres de peaxe para os usuarios dos tramos A Coruña-A Barcala e Vigo-O Morrazo, restableceu a vixencia do Real Decreto 633/2006 e recoñeceu o dereito de Audasa a que se lle resarzan os prexuízos causados pola implantación en 2017 do novo sistema de retribución da peaxe en sombra.
Como consecuencia deste fallo xudicial, os ingresos de peaxe incrementáronse de forma extraordinaria en 2020 en 16,6 millóns de euros (11,5 millóns de euros corresponden a xullo de 2017-decembro 2019 e 5,1 millóns de euros ao exercicio 2020). De non considerar devanditos ingresos extraordinarios, o beneficio diminuiría un 48,9%, en relación a 2019.
O grupo Itínere, do que forma parte Audasa, destinou integramente os dividendos da concesionaria galega en 2020 a reducir o endebedamento derivado da adquisición ao Estado español da Empresa Nacional de Autoestradas SA (privatizada en 2003 por importe de 1.622 millóns de euros). Dende 2003, ano no que a concesión está en mans de Itínere, a compañía non distribuíu ningún dividendo aos seus accionistas.
A Autoestrada do Atlántico rexistrou en 2020 un 51% de tránsitos gratuítos, un 33% en tramos libres de peaxe e un 18% en tramos con peaxe en sombra. Os tránsitos de pago foron abonados no 93,7% das viaxes a través de vías non manuais. Dende o inicio da crise da Covid-19, a concesionaria priorizou este sistema como medida de seguridade para usuarios e empregados, ademais doutras accións como a desinfección da autoestrada, as áreas de descanso e os postos de peaxe.
[:]